Garantie en klachten
Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met je aankoop bij We Sport. Mocht je een klacht hebben over een sportartikel, dan helpen wij je graag verder. Volg onderstaande stappen om je klacht te melden:
1- Contact opnemen
Heb je een klacht over je bestelling of product? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via een van de volgende kanalen:
Telefonisch: Bel ons op 030 369 0598. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.
E-mail: Stuur je klacht naar info@wesport.nl. Vermeld in je e-mail je bestelnummer, de productnaam en een beschrijving van de klacht. Voeg indien mogelijk foto’s van het product toe, zodat we je sneller kunnen helpen.
2- Beschrijving van de klacht
Geef in je melding duidelijk aan wat het probleem is met het artikel. Bijvoorbeeld:
Is het product defect of beschadigd?
Klopt het artikel niet met de omschrijving op de website?
Is de maat of kleur niet zoals je had verwacht?
3- Oplossing
Na ontvangst van je klacht zullen wij je zo snel mogelijk een oplossing bieden. Dit kan zijn:
Retourneren of omruilen van het product
Restitutie van het aankoopbedrag (indien van toepassing)
Andere oplossingen, afhankelijk van de situatie
4- Retourprocedure
Als we hebben afgesproken dat het product geretourneerd moet worden, ontvang je van ons de instructies voor het retourneren. Vergeet niet om het artikel in de originele staat en verpakking terug te sturen, inclusief het ontvangstbewijs of de factuur.
Wij streven ernaar om je klacht binnen 5 werkdagen op te lossen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan houden we je op de hoogte van de voortgang.
Dank je wel voor je geduld en samenwerking. We doen ons best om je ervaring zo snel en gemakkelijk mogelijk te maken!
Wij doen ons uiterste best om je altijd een uitstekend product te leveren. Mocht er echter iets mis zijn, dan streven we ernaar om zo snel mogelijk een passende oplossing te bieden.Alle producten die je bij ons aanschaft, vallen onder de wettelijke garantie. Dit betekent dat wij verplicht zijn om een artikel in goede staat te leveren en ervoor te zorgen dat het, bij normaal gebruik, naar behoren blijft functioneren, zolang je dat van het product mag verwachten. Dit geldt ook voor artikelen die in de uitverkoop zijn.
Voor alle producten geldt een wettelijke garantietermijn. Dit houdt in dat een product moet doen wat men er redelijkerwijs van mag verwachten.
Daarnaast bieden de meeste producten een fabrieksgarantie (deze verschilt per fabrikant). Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De garantieperiode kan per merk variëren. In geval van garantieproblemen wordt elke situatie individueel beoordeeld en wordt er, indien nodig, een oplossing aangeboden.
De garantie vervalt in de volgende gevallen:
- Wanneer de klant zelf heeft geprobeerd het defect te verhelpen.
- Wanneer de klant de gebruiksaanwijzing of de gebruiksinstructies niet heeft opgevolgd.
- Wanneer het product niet voor het beoogde doel is gebruikt.
Ben je niet tevreden over de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (of via www.sgc.nl). Tevens kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).